مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد قابلیتی به نام Autopatch را به‌عنوان بخشی از Windows Enterprise E3 در جولای ۲۰۲۲ به‌طورکلی در دسترس قرار دهد.

Lior Bela، مدیر ارشد بازاریابی محصول مایکروسافت، هفته گذشته در پستی در هفته گذشته گفت[۱]: «این سرویس نرم‌افزار ویندوز و آفیس را در endpoint های ثبت‌شده به‌طور خودکار و بدون هزینه اضافی به‌روز نگه می‌دارد».

Windows Autopatch برای کار با تمام نسخه‌های پشتیبانی شده ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱ و ویندوز ۳۶۵ برای Enterprise در نظر گرفته شده است. بااین‌حال، سیستم‌عامل Windows Server و Windows 365 for Business پشتیبانی نمی‌شوند.

این غول فناوری گفت که این ویژگی با هدف مقابله با پیچیدگی مرتبط با به‌روزرسانی نرم‌افزار در محیط‌های IT سازمانی و همچنین بستن شکاف‌های امنیتی معرفی‌شده درنتیجه عدم به‌کارگیری وصله‌ها در زمان درست است که درنتیجه در را به روی تهدیدات جدید بالقوه باز می‌کند.

سرویس مدیریت‌شده با اعمال به‌روزرسانی‌ها در چهار حلقه استقرار، با مجموعه کوچکی از دستگاه‌های «آزمایشی» در یک شبکه شرکتی قبل از انتقال به اولین ۱ درصد از نقاط پایانی شروع می‌شود، سپس با حلقه‌های «سریع» و «گسترده» که شامل بقیه ماشین‌ها با split ای ۹ تا ۹۰ درصدی بین آن‌هاست، ادامه پیدا می‌کند.

مایکروسافت دراین‌باره گفت[۲]: «به‌روزرسانی‌ها برای مجموعه اولیه کوچکی از دستگاه‌ها اعمال می‌شوند، ارزیابی می‌شوند، و سپس به مجموعه‌های بزرگ‌تر، با یک دوره ارزیابی در هر پیشرفت، درجه‌بندی می‌شوند. نتیجه این است که اطمینان حاصل شود که دستگاه‌های ثبت‌شده همیشه به‌روز هستند و اختلال در عملیات تجاری به حداقل می‌رسد.”

این شرکت خاطرنشان کرد: “در صورت بروز مشکل، سرویس Autopatch می‌تواند توسط مشتری یا خود سرویس متوقف شود. در صورت لزوم، بازگشت مجدد اعمال می‌شود یا در دسترس قرار می‌گیرد.”

 

منابع

[۱] https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-it-pro-blog/get-current-and-stay-current-with-windows-autopatch/ba-p/3271839

[۲] https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-it-pro-blog/windows-autopatch-faq/ba-p/3272081

[۳] https://thehackernews.com/2022/04/microsofts-new-autopatch-feature-to.html