KJHslgjkjdfg

فایل‌های رمزگذاری شده ممکن است تنها آسیبی نباشد که به شما وارد شده است. KJHslgjkjdfg هنوز هم ممکن است در رایانه شخصی شما مخفی شده باشد. برای تعیین اینکه آیا به این باج‌گیر افزار آلوده‌شده‌اید یا نه، توصیه می‌کنیم نرم‌افزار SpyHunter را دانلود کنید[۱].

باج‌گیر افزار KJHslgjkjdfg یک نرم‌افزار موذی است که فایل‌های روی سیستم کاربر را بدون اینکه متوجه شود، رمزگذاری می‌کند. بعد از رمزگذاری روی فایل‌ها، این باج‌گیر افزار یک یادداشت روی صفحه نماش کامپیوتر آلوده شده نشان می‌دهد و باجی را درخواست می‌کند.

KJHslgjkjdfg

برنامه‌هایی که از این طریق کار می‌کنند، معمولاً به‌عنوان ویروس‌های رمزنگاری باج‌گیر افزار شناخته می‌شوند، زیرا تمام آنچه در آن تخصص دارند رمزگذاری داده‌ها و اخاذی پول از کاربران از طریق یک یادداشت باج‌خواهی است. KJHslgjkjdfg نمونه‌ی جدیدی است که به همین روش عمل می‌کند و بلافاصله پس از رمزنگاری فایل‌های ذخیره‌شده در رایانه‌ی شما با کد پیشرفته‌ی خود، هکرهای موجود در پشت آن از شما می‌خواهند که باج درخواستی را بپردازید که معمولاً در واحد بیت کوین از کاربران طلب می‌شود. یک فایل .txt، روی صفحه‌نمایش ممکن است برای ارسال پیام و ارائه راهنمایی در مورد نحوه انتقال پول مورداستفاده قرار گیرد. یک نمونه از یادداشت باجی که این باج‌گیر افزار نمایش می‌دهد نیز در تصویر زیر نمایش داده شده است[۲].

به‌طورمعمول مهلتی وجود دارد که قربانیان اگر می‌خواهند فایل‌های خود را بازیابی کنند باید آن را رعایت کنند. به افرادی که موافقت می‌کنند باج را بپردازند، معمولاً وعده داده می‌شوند که یک کلید رمزگشایی را برای بازگشایی فایل‌هایشان دریافت خواهند کرد.

مهم نیست که شما در این کار عجله کنید، زیرا هکرهای پشت چنین تهدیدات باج افزاری آماده هستند تا زمانی که شما به آن‌ها پول پرداخت کنید، حتی قول پایین آوردن خورشید و ماه را بدهند! بااین‌حال، پس از دریافت باج درخواستی، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتواند آن‌ها را وادار به انجام وعده‌های خود کند. لازم به ذکر نیست که اگر یک کلید رمزگشایی واقعاً در سرورهای آن‌ها وجود داشته باشد، هیچ تضمینی برای کار کردن حتی در صورت ارسال آن برای شما وجود ندارد.

به همین دلیل مسیر عملی که به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که ابتدا گزینه‌های دیگری مانند سایر مواردی را که در راهنمای حذف در ادامه خواهید یافت را بررسی کنید. همچنین ایده خوبی است که تلاش‌های خود را روی چگونگی حذف KJHslgjkjdfg و نه نحوه پرداخت باج به هکرها متمرکز کنید زیرا از این طریق، شما یک کامپیوتر تمیز برای بازیابی اطلاعات خود خواهید داشت.

KJHslgjkjdfg چیست؟

ویروس KJHslgjkjdfg یک ویروس باج افزار است که توسط مجرمان سایبری برای اخاذی پول از کاربران استفاده می‌شود. ویروس KJHslgjkjdfg با محدود کردن دسترسی به فایل‌های شخصی یا حرفه‌ای قربانی و درخواست باج باعث آسیب می‌شود.

به‌طورمعمول، این باج افزار از طریق آسیب‌پذیری‌های امنیتی یا به کمک اسب تروجان به‌صورت دزدکی وارد سیستم می‌شود. آنچه تشخیص آن را بسیار دشوار می‌کند این واقعیت است که فعالیت‌های خود را بدون نشان دادن علائم قابل‌مشاهده انجام می‌دهد. علاوه بر این، روش رمزنگاری مورداستفاده هیچ صدمه‌ی واقعی به پرونده‌ها وارد نمی‌کند، به همین دلیل عملاً هیچ‌چیزی وجود ندارد که بتواند پاسخی را از طریق نرم‌افزار آنتی‌ویروس ایجاد کند. به‌این‌ترتیب، این باج‌افزار می‌تواند در زیر رادار برنامه امنیتی باقی بماند و دستور کار خود را بدون اینکه قطع شود، ادامه دهد.

رمزگذاری فایل‌ها توسط KJHslgjkjdfg

رمزگذاری فایل توسط KJHslgjkjdfg یک فرآیند مخفی است که بدون تائید کاربر اجرا می‌شود و فایل‌های دیجیتالی را به داده‌های غیرقابل‌خواندن تبدیل می‌کند. در برخی موارد فرایند رمزگذاری فایل KJHslgjkjdfg می‌تواند باعث کندی اصلی دستگاه و افزایش استفاده از منابع RAM و CPU شود.

متأسفانه، پس از اتمام چرخه رمزنگاری، قربانیان گزینه‌های زیادی برای معکوس کردن کدی که در پرونده‌های هدف قرار داده شده، ندارند. کسانی که از نسخه‌های پشتیبان شخصی برخوردار هستند، هنوز هم می‌توانند این حمله را به‌راحتی خنثی کنند؛ آن‌ها فقط نیاز به حذف این باج افزار و استفاده از نسخه‌های پشتیبان فایل‌های خود دارند. در صورت نداشتن نسخه پشتیبان، تلاش برای راه‌حل‌های مختلف جایگزین، مانند مواردی که در ادامه می‌آید، ممکن است موفقیتی در پی داشته باشد. به همین دلیل، ما شما را تشویق می‌کنیم که آن‌ها را امتحان کنید.

KJHslgjkjdfg در یک نگاه

نام: KJHslgjkjdfg

نوع: باج‌گیر‌ افزار

سطح خطر: بالا (باج‌گیر افزار یکی از خطرناک‌ترین تهدیداتی است که شما ممکن است با آن روبرو شوید.)

نشانه‌ها: موارد بسیار اندک امکان دارد که قبل از نمایش دادن یادداشت باج نمایش داده شود.

روش پراکنده شدن: از تبلیغات جعلی و درخواست‌های سیستم جعلی ارسال‌شده به‌عنوان ایمیل‌های اسپم و صفحات وب contagious

ابزار رمزگشایی: هنوز منتشر نشده است.

ابزار تشخیص:  KJHslgjkjdfg ممکن است خود را بارها نصب کند اگر شما به‌درستی هسته‌های آن را پاک نکرده باشید. ما پیشنهاد می‌دهیم برای این کار SpyHunter را به‌منظور جستجو برای این باج‌افزار و پاک کردن آن دانلود و نصب کنید. این کار در وقت شما ساعت‌ها صرفه‌جویی می‌کند و شاید با صرف ۱۵ دقیقه بتوانید از شر این باج‌افزار خلاص شوید.

پاک کردن باج‌گیر افزار KJHslgjkjdfg

مرحله‌ی اول: وارد سیستم خود شوید و از طریق Safe Mode وارد ویندوز شوید [۳].

مرحله دوم: نرم‌افزار ضددژافزاری SpyHunter بهترین ابزار امنیتی برای سیستم‌عامل ویندوز است. این نرم‌افزار به گونه طراحی شده است تا از شما را در برابر آخرین تهدیدات ویروس‌ها و دژافزارها محافظت کند. پیشنهاد ما به شما دانلود نسخه ۵ از این نرم‎افزار است [۴].

مرحله سوم: روی فایل SpyHunter-Installer.exe دو بار کلیک کنید. اگر پنجره‎ی User Account Contol ظاهر شد روی Yes کلیک کنید.

مرحله چهارم: زبان موردعلاقه خود را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز شود. چند دقیقه صبر کنید تا نصب به‌طور کامل انجام شود.

مرحله پنجم: هنگامی‌که فرآیند نصب تکمیل شد، SpyHunter را اجرا کرده و روی Click Start Scan Now کلیک کنید.

مرحله ششم: هنگامی‌که اسکن کامل شد، تمامی موارد خطرناک تشخیص داده شده را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

بازیابی فایل‌های رمز شده توسط باج‌گیر افزار KJHslgjkjdfg

متأسفانه تا لحظه‌ی نوشتن این مقاله، هنوز ابزاری برای رمزگشایی فایل‌های رمز شده توسط این باج‌گیر افزار منتشر نشده است. اگر شما از فایل‌های خود پشتیبان ندارید، شما باید منتظر شوید تا شاید یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‎ی امنیت اطلاعات، ابزاری برای بازگشایی فایلهای رمز شده توسط این باج‌افزار منتشر کند. در اینجا لیستی از شرک‌هایی که ابزارهای حرفه‌ای برای بازگشایی فایل‌های رمز شده توسط دیگر باج‌افزارها منتشر می‌کنند، قرار داده شده است؛ این امکان وجود دارد که این شرکت‌ها در آینده ابزاری نیز برای بازگشایی فایل‌های رمز شده توسط این باج‌افزار ارائه دهند.

استفاده از ابزارهای رمزگشایی شرکت کاسپرسکی [۵]

استفاده از ابزارهای رمزگشایی کمپین No More Ransom [6]

استفاده از ابزارهای رمزگشایی شرکت Trend Micro [7]

استفاده از ابزارهای رمزگشایی رایگان شرکت EMSISOFT [8]

متأسفانه هنوز امکان بازیابی فایل‌های رمز شده توسط باج‌گیر افزار  KJHslgjkjdfgوجود ندارد زیرا کلید خصوصی برای بازگشایی فایل‌های رمزگذاری شده فقط در اختیار مجرمان سایبری قرار دارد. همچنین برای بازیابی پرونده‌های خود هیچ پولی پرداخت نکنید. زیرا حتی اگر باج درخواستی را بپردازید، هیچ ضمانتی برای دسترسی مجدد به پرونده‌های شما وجود ندارد.

درنهایت لطفاً دقت داشته باشید که در حقیقت فایل‌های شما ویروسی نشده است، بلکه توسط الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته، رمز شده است. همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد برای بازیابی این فایل‌ها (یا در حقیقت بازگشایی قفل فایل‌های رمز شده) نیاز به یک کلید خصوصی است که در اختیار مجرمان اینترنتی است. حتی اگر مبلغ خواسته‌شده را به این مجرمان پرداخت کنید، هیچ ضمانتی وجود ندارد که آن‌ها این کلید خصوصی را در اختیار شما قرار دهند.

 به همین علت نه به مجرمان اینترنتی و نه به هیچ فرد، تیم تخصصی یا غیرتخصصی، گروه و یا سازمانی وجهی جهت بازگشایی فایل‌هایتان پرداخت نکنید؛ زیرا حتی افراد ماهر نیز بدون کلید خصوصی موردنظر نمی‌توانند فایل‌های شما را بازیابی کنند.

 می‌توانید فایل‌های رمز شده‌ی خود را نگهداری کنید که اگر زمانی برای این باج‌گیر افزار یک ابزار رمزگشایی تولید شد، بتوانید آن‌ها را رمزگشایی کنید. همچنین برای اطمینان خاطر از اینکه ابزاری برای رمزگشایی فایل‌هایتان منتشر شده است یا نه می‌توانید به این لینک‌ها [۵-۸] مراجعه کنید.

منابع

[۱]https://download.enigmasoftware.com/spyhunter-free-download/ssmn/SpyHunter-Installer.exe

[۲] https://www.2-spyware.com/remove-kjhslgjkjdfg-ransomware.html

[۳] https://howtoremove.guide/how-to-enter-in-windows-safe-mode-all-versions

[۴] https://cleanupallthreats.com/kjhslgjkjdfg-ransomware-removal-and-files-recovery

[۵] https://noransom.kaspersky.com

[۶] https://noransom.kaspersky.com

[۷]https://success.trendmicro.com/solution/1114221-downloading-and-using-the-trend-micro-ransomware-file-decryptor

[۸] https://www.emsisoft.com/ransomware-decryption-tools