Kali

اصولا هنگام کار با لپ تاپ کاربران ترجیح می دهند در گوشه ای از اتاق بنشیند تا هیچ کس نتواند به راحتی به صفحه دسکتاپ آن ها خیره شود و همچنین اگر یک هکر باشید، باید دلایل بیشتری برای بودن در این حالت داشته باشید.

حال اگر عاشق سیستم عامل Kali Linux برای هک و تست نفوذ هستید، در اینجا یک خبر بسیار جذاب برای شما وجود دارد.

Offensive Security در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ نسخه جدید و نهایی این سیستم‌عامل را برای سال ۲۰۱۹ منتشر کرد که شامل یک طرح ویژه برای تبدیل محیط دسکتاپ Xfce شما به دسکتاپی شبیه به ویندوز است.

این طرح که Kali Undercover نامیده شده برای کسانی طراحی شده است که در مکان های عمومی یا محیط های اداری کار می کنند و نمی خواهند مردم بدانند که در حال کار با Kali Linux هستند که یک سیستم عامل محبوب در بین هکرها، کسانی که تست نفوذ انجام می دهند و محققان امنیت سایبری است.

همانطور که در نسخه ی نمایشی زیر نشان داده شده است، به سادگی و با فعال کردن Kali Undercover Mode از فهرست، بلافاصله طرح اژدهای Kali را به طرح سیستم عامل ویندوز تبدیل می کند.

علاوه بر Kali Undercover نسخه جدید توسط Kernel نسخه ۵٫۳٫۹ پشتیبانی می شود که شامل به روز رسانی های زیر است[۱]:

Xfce Desktop – یک محیط دسکتاپ سبک و جدید با هدف بهبود عملکرد و تجربه کاربر

پشتیبانی PowerShell – این امکان را به شما می دهد تا اسکریپت های PowerShell را بطور مستقیم در Kali اجرا کنید.

Kali NetHunter KeX – این به شما امکان می‌دهد تا دستگاه اندروید خود را به همراه صفحه کلید و ماوس بلوتوث به یک خروجی HDMI وصل کنید و یک میز کار کامل Kali را در تلفن هوشمند خود بدست آورید.

طرح جدید GTK3 – یک طرح دسکتاپ جدید برای دسکتاپ های Xfce و GNOME

مستندات کالی- اسناد کالی به “/ Docs/” منتقل شده است که اکنون توسط Git پشتیبانی می شود و در آنجا هر کس می تواند برای مستندات عمومی بهتر مشارکت کند.

BTRFS در هنگام راه اندازی – پشتیبانی از تنظیمات BTRFS به عنوان سیستم فایل root به شما این امکان را می دهد بعد از به روزرسانی ها، در صورت نیاز rollback انجام دهید.

همچنین Image های ARM شرکت Offensive Security نیز به جدیدترین نسخه یعنی ۲۰۱۹٫۴ به روز شده است که از کارت‌های SD 8 GB در ARM پشتیبانی می کند.

با این حال، این تیم اطمینان داده است که در نسخه ۲۰۲۰٫۱ که قرار است در سال جدید میلادی منتشر شود، کارت SD 16GB حداقل کارت پشتیبانی شده خواهد بود، اگرچه کاربران قادر به ایجاد Image های خود هستند که از کارت‌های کوچکتر پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، کرنل RaspberryPi برای Kali Linux به نسخه ۴٫۱۹٫۸۱ به روز شده است و بسته firmware نیز به روزرسانی شده که شامل به روزرسانی های eeprom برای RaspberryPi 4 می باشد.

شما می توانید آخرین نسخه این سیستم‌عامل یعنی نسخه ۲۰۱۹٫۴ را از وب سایت رسمی این شرکت[۲] یا از شبکه تورنت بارگیری کنید. اگر در حال حاضر از نسخه های Kali موجود استفاده می کنید، می توانید با اجرای دستور apt update && apt -y full-upgrade به سادگی آن را به جدیدترین نسخه Kali ارتقا دهید.

منابع

[۱] https://www.kali.org/news/kali-linux-2019-4-release

[۲] https://www.kali.org/downloads

[۳] https://thehackernews.com/2019/11/kali-linux-undercover-mode.html