Kali

یک خبر خوب برای هکرها و کسانی که تست نفوذ انجام می‌دهند.

Offensive Security اولین نسخه سال ۲۰۱۹ خود یعنی نسخه ۲۰۱۹٫۱ از سیستم‌عامل Kali Linux را برای متخصصان امنیت سایبری منتشر کرد.

آخرین نسخه از این سیستم‌عامل شامل kernel نسخه ۴٫۱۹٫۱۳ و وصله‌هایی برای اشکالات متعدد همراه با بسیاری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مانند Metasploit ،theHarvester ،DBeaver و غیره است.

نسخه ۲۰۱۹٫۱ از این سیستم‌عامل همراه با آخرین نسخه از یک ابزار تست نفوذ یعنی Metasploit (نسخه ۵٫۰) است که “شامل API های پایگاه داده و خودکارسازی، قابلیت‌های فرار جدید و بهبود قابلیت‌های استفاده، آن را به یک پلتفرم کارآمد برای تست نفوذ تبدیل کرده است.

Metasploit نسخه ۵٫۰ اولین نسخه اصلی نرم‌افزار بعد از انتشار نسخه ۴٫۰ است که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد.

در ارتباط با تصاویر ARM، نسخه ۲۰۱۹٫۱ بار دیگر پشتیبانی از Banana Pi و Banana Pro را که در kernel نسخه ۴٫۱۹ هستند، اضافه کرد.

سازندگان پروژه  Kali Linuxدر گزارش مربوط به نسخه جدید خود دراین‌باره گفتند[۱]: “Veyron به یک کرنل با نسخه ۴٫۱۹ منتقل‌شده و تصاویر Raspberry Pi ساده‌ شده است، بنابراین آسان‌تر شده است که بدانید کدام‌یک را استفاده کنید.”

“دیگر تصاویر Raspberry Pi جداگانه برای کاربران با TFT LCD وجود ندارد، زیرا ما اکنون از اسکریپت kalipi-tft-config re4son در همه آن‌ها استفاده می‌کنیم، بنابراین اگر می‌خواهید یک board را با یک TFT نصب کنید، kalipi-tft-config را اجرا کنید و ادامه دستورالعمل را دنبال کنید.”

Offensive Security همچنین imageهای ماشین مجازی و ARM را نیز به آخرین نسخه یعنی ۲۰۱۹٫۱ به‌روزرسانی کرده است[۲].

شما می‌توانید ISO های جدید Kali Linux را به‌طور مستقیم از وب‌سایت رسمی این شرکت[۳] و یا از تورنت دانلود کنید و اگر قبلاً از آن استفاده می‌کردید، می‌توانید به‌راحتی آن را به آخرین نسخه با اجرای فرمان apt update && apt -y full-upgrade ارتقا دهید.

منابع

[۱] https://www.kali.org/news/kali-linux-2019-1-release

[۲] https://www.offensive-security.com/kali-linux-vm-vmware-virtualbox-image-download

[۳] https://www.kali.org/downloads

[۴] https://thehackernews.com/2019/02/kali-linux-hackers-os.html